söndag 4 augusti 2019

Fortsätta investera via Tessin?

Att Välja Lycka har skrivit att han "skiljer sig från Tessin": https://attvaljalycka.blogspot.com/2019/02/dags-att-skiljas-fran-tessin.html Tessin har råkat ut för några baksmällar och har "löst" problemen genom att inte längre ge ut preferensaktier (källa: https://www.e55.se/artiklar/tessin-har-lurat-in-oss-i-affaren/ ) men Att Välja Lycka lyfter helt rätt fram att Tessin vill bara vara en "oberoende" platform och inte direkt stöder investerarna. I preferensaktie-fallen antar jag det är ganska kört (dom två konkurserna som varit på platformen), men lånen har säkerhet - om inte Tessin hjälper till att driva in lånen så blir det väldigt konstigt, Kameo säger åtminstone att dom gör det. Själv sitter jag nu endast med lån, var jag antar man alltid borde kunna få en del tillbaka via säkerhet. Är lite fundersam nu på att (åter)-investera i flera lån, för som artiklar lyfter upp så har vissa lån blivit rejält försenade + sen då dom två konkursboen som haft preferensaktier.

Intressant också att "Jakten mot den norska miljonen (https://norskamiljonen.com/2019/01/24/varfor-jag-inte-investerar-i-kameo/) skrev att han inte skulle investera via Kameo. Då jag kollar på "osäkra fodringar" dvs lån som inte gått bra på Kameo så verkar många vara från Norge, och på sidan själv finns en fotnot "Norge inte har fått några nya lån förmedlade sedan i maj 2018". Undras hur marknaden i Norge riktigt ser ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar