tisdag 19 maj 2015

Inköp W.P. Carey Inc

Innehar en del HCP aktier, och skummade igenom på SeekingAlpha artiklar (samt deras kommentar) pga pågående undersökningar mot HCR Manorcare, som är deras största hyresgäst. Funderade på att sälja HCP pga risken (kanske dividenden t.om. sänks om HCR Manorcare inte kan betala hyran, vissa eftergifter har redan gjorts) men stötte då i en av kommentarerna på tipset om W.P. Carey Inc.

W.P. Carey Inc är ett diversifierat, globalt REIT (REIT först sedan 2012), och det finns en del utförliga artiklar om dem http://www.dividendmantra.com/2015/04/recent-buy-61/ och här http://seekingalpha.com/article/2881796-why-buy-a-cd-when-i-can-buy-w-p-carey. Eftersom jag nu får nästan 6% utdelning på aktien och kan se framemot ökningar i den på i min gissning ca 4-6%/år (troligtvis i den nedre skalan) så tror det kan bli bra.

För positionen betalade jag 63,44$/st, och nu är jag utan pengar tyvärr. Om aktien håller sig på denhär nivån/sjunker så kommer jag eventuellt att öka på lite då jag får lön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar