lördag 6 augusti 2016

Avyttrat aktier som nått riktmålet/inte passar in

Det har blivit ganska många försäljningar under sommaren:


  • Iconix sålde jag med 5% vinst för att den var för lite position + tyckte jag behövde pengar till annat
  • Barret Business Services (BBSI) sålde jag 30.6 då dom kom över 40$, gjorde en vinst på 46% under 2.5 månader. Synd att det var en liten position.
  • Cummins sålde jag bort i Juli - gjorde en vinst på ca 15% då jag snittade ner mig i Januari + utdelningar
  • STAG minskade jag halva position eftersom den nådde mitt målvärde på 24$, +20% och utdelningar. 
  • Royal Bank of Canada sålde jag också bort då det nådde målpriset på 62$ med 15% vinst + utdelningar - synd att jag inte tankade mer i Januari för 50$.
  • Skanska sålde jag bort och bytte till SKF: gjorde en vinst på 14% sedan januari + utdelning av 4.8% (=total 18.8%)
  • ABB sålde jag bort pga för liten position och inte "billig" nu: gjorde här också en vinst på 13.9%, synd att jag bara investerat ett par tusenlappar. 

Av spekulativa köp har jag kvar:


  • Bovie Medical Corporation, utvecklades fint efter förra rapporten. Upp nästan 60%, har målpris på 3$ för den.
  • Bsquare - helt bra rapport, men IoT investringen känns sisådär (blev köpt pga lite skuld & högt ROE). -25% här, vore bra läge att öka om jag trodde på det men känner mig inte så säker på DataV grejen, fast å andra sidan är aktien för billig att sälja. Behåller för ögonblicket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar