lördag 1 augusti 2015

Mera STAG i portföljen

Var tydligen lite för skicklig med mina överföringar: då jag flyttar in nya slantar "parkerar" jag dem först på en aktiedepå vid Nordnet, och då jag vet om det blir svenska (ISK) eller utländska (KF) aktier så flyttar jag in pengarna. Pga att jag har belåning på så kan jag köpa aktier före jag flyttar in slantarna, och tydligen gjorde jag flytten för sent så nästa dag dök pengar upp på depån + belåningen ökades. Jag kunde ha betalt bort lånet, men summan räknas ändå in i skatten för KF:t så beslöt mig för att köpa mera STAG istället.

Jag har nu 100st STAG aktier för snittpriset 19.35$, vilket kanske är den storleken som den stannar på. Börjar ha lite för mycket amerikanska fastighetsaktier (O, DLP, HCP, WPC också), fast utdelning varje månad är motiverande: blir runt 100kr/månad (före skatt), räcker till en lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar