fredag 4 augusti 2017

Diversifierar portfölj med investering via Tessin i nyprodukton i Örebro

Jag har länge planerat att sprida riskerna för min portfölj lite och inte ha allt på börsen. Tessin's byggprojekt har verkat intressanta, och har tillräckligt bra avkastning. I år har Tessin kommit ut med många nya prospekt, men tyvärr har dom alla blivit väldigt snabbt fulltecknade.

Byggande på gång (stocksnap.io)


Så nu under semestern var jag beredd, och slog till då nyproduktion i Örebro kom upp. Det är ett lån med 9% ränta (årsbasis) och löptid på 5-11 månader: jag tecknade upp mig för 30t kr och lyckades få det tilldelat, pengarna är inbetalda osv. Som jag har förstått så har än så länge inga projekt via Tessin misslyckats, så hoppas detta inte blir det första. Pga detta är lån så finns det pant, så en del av kapitalet ska säkert gå att få tillbaka.

Som sagt blir projekten fyllda väldigt fort (inom 2 dygn har dom flesta varit fyllda till 100%) - men ett undantag finns, fritidshus i Strömstad. Västkustinvesteraren hade också avstått från att investera i dem, läs mer på hans blogg http://xn--vstkustinvesteraren-gwb.se/avstar-att-investera-projektet/ - gjorde själv samma bedömning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar